Saturday, August 29, 2009

Teknik 2 Meng - pow rokok dgn cara halus lagi sopan ..

Peristiwa ini berlaku di sebuah warung di simpang pulai ipoh sebulan yg lalu ...

Cupak : "Im, bak mai kotak dunhill (merah) hang jap" ..

Aku : "nah" .. aku pn kasi dgn harapan dier sekadar tgk jer .. haha ..

Cupak : " hang bley bagi aku 4 nama org melayu x kat rokok nie "

Aku : " erm, rare tue. x pnah pulak aku dengor ada nama org melayu dlm rokok .. 4 nama pulak tue .. pehh .. jap aku pkir .. "

Note : Setelah berkali-kali mencuba dan jawapan aku ditolak, ditepis pinangan-nyabulat 2 .. lalu aku jawab dgn pasrah ..

Aku : "Give up ! Chor ! cpat kasi nama2 tue ...

Cupak : " bak sni kotak rokok tue, meh aku tnjuk " ...

Aku : " nah, silakan " .. time nie aku da rasa sesuatu yg haram akan berlaku .. haih ..

Cupak : " Nama pertama : MERAH, org melayu ada kn nama merah " sambil menunjukan warna merah kat kotak rokok tadi.

Aku : " burit ! mmg ada tapi jarang kot org pkai nama tue, next one please ? "

Cupak : " Nama kedua : TIMAH." sambil menunjukan warna kertas timah dlm kotak rokok tue ...

Aku : " owh, kak timah janda muda. jiran satu taman ngn aku. mmg ada nama tue .. " dlm hati aku, haram betui mamat nie.

Cupak : Tiba2 dier mengeluarkn sebatang rokok dlm kotak tue lalu menyalakan api ... "Nama ketiga : BAKAR" smbil membakar rokok ..

Aku : " Holy shit ! Nama Ketiga : Bakar pulak kluor .." hati aku pn agk skit terbakar ..

Cupak : " Nama keempat : " Abu " sambil menjatuhkan abu rokok tadi di lantai. selesai 4 nama org melayu. Dier da gelak syaitan jantan.

Aku : " Halal-jadah ! rokok aku telah di pow ".. kesabaran aku telah di-uji hri nie.. aku pn senyum pulang smbil menyanyikan lagu uji rashid .. hahahaha ...

No comments:

Post a Comment