Thursday, September 10, 2009

"M Kuning"

Jam menandakan pkul 4:30 am. Aku sdg mnggunakan 1 hour break yg diberikan dgn menunaikan ibadah sahur di Mcd Seri Kembangan bersama rakan se-pejabat ..

Ternyata ini sebenarnya masalah kecik jer. Namun , perlu kita ambil berat dalam kehidupan seharian selaku seorang pekerja di kedai makan.

1) meja perlu di kemas... sila jangan tunggu sehingga customer kemas meja yang penuh dengan 3, 4, keping tray serta cawan, tisu dan bekas cili.. anda x perlu duk sibuk berbual di belakang menyanyi-nyanyi atau berasmara bersama supervisor.

2) tak perlu mop di bawah kaki ketika customer yg sdg duduk mkan, sehingga menyuruh customer bangun mengangkat kaki. berdiri. atau sebagainya... seperti ada yang salah dengan perlakuan tu. buat aku rasa kurang selesa ketika makan ...

3) sila jangan memandai-mandai keep the change. selagi customer tidak mengeluarkn ayat keep the change. bayangkan sorang customer 10 sen, 100 customer da 10 ringgit. haishh.. nakal x bertempat ....

Walau mcm mna pun ....
Aku hnya mampu ter-senyum sinis melihat gelagat anda tadi. Nak marah da besor panjang ... Lagipun aku x suka marah2 org nie .. So, pandai2 lar korang fikir what is the best for u guys to treat customer...

Harapan aku for the next visit hopefully ada perubahan siket. Anda mampu mengubahnya ... So that aku bley kata I'm Lovin it .. Cheers !


Nota : Time duk mkan sausage mcmuffin nie tiba2 teringat pulak saya kt awak liya. Im, wondering awk tgh makan apa sahur nie... apa2 pn saya ucapkn selamat bersahur kt awak liya dn seluruh umat islam. :)

No comments:

Post a Comment